Garantie dubbel glas
Dubbel glas, HR, HR+ en HR++ beglazing worden doorgaans geleverd met 10 jaar garantie van de fabrikant. Deze garantie is van toepassing op eenheden die volledig dicht zijn, wat betekent dat er geen inwendige aanslag, condensatie, stof of aantasting van de coating tussen de glasbladen mag optreden.

Garantievoorwaarden

  1. Plaatsing
  2. Samenstelling
  3. Onderhoud door de eigenaar

In geval van garantieaanspraken is het van belang dat aan alle gestelde voorwaarden wordt voldaan om kostenvergoeding te verkrijgen.

1. Plaatsing
Indien het glas binnen 10 jaar defect raakt door een fout van de glaszetter bij plaatsing, is deze volledig aansprakelijk. De kosten voor het vervangend glas en de herplaatsing ervan worden dan gedragen door de glaszetter.

  • Voorwaarde: De beglazing moet volgens de voorschriften van de fabrikant en/of geldende normen geplaatst zijn.
  • Aanspraak op garantie: Als blijkt dat gebreken te wijten zijn aan onjuiste plaatsing volgens de voorschriften.


2. Samenstelling
De fabrikant zal een nieuwe ruit leveren als het gaat om een productiefout die onder de garantievoorwaarden valt. De eventuele bijkomende kosten voor het vervangen van de ruit door de glaszetter of het montagebedrijf kunnen in sommige gevallen worden vergoed door de fabrikant, afhankelijk van hun beleid. Het is van belang dat deze afspraken van tevoren worden vastgelegd in de overeenkomst of garantiebepalingen.

  • Voorwaarde: Het glas moet gebruikt worden waarvoor het is bestemd en mag niet zijn aangepast of bewerkt.
  • Aanspraak op garantie: Als het glas gebreken vertoont door onjuiste toepassing of aanpassingen.


3. Onderhoud door de eigenaar
De kosten zijn voor eigen rekening als onvoldoende onderhoud aantoonbaar de oorzaak is van het beschadigde glas. Als u zelf veranderingen aan de beglazing aanbrengt en hierbij schade ontstaat, bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten.

  • Voorwaarde: De eigenaar moet zorgen voor adequaat onderhoud volgens de voorschriften van de fabrikant.
  • Aanspraak op garantie: Als gebreken het gevolg zijn van onvoldoende of onjuist onderhoud door de eigenaar.


Ik heb een klacht
Als u een klacht heeft en aanspraak wilt maken op garantie, zijn enkele zaken van belang:

  • Bewaar het garantiebewijs en de gegevens van de glaszetter of het montagebedrijf goed. Als het glas binnen de garantietermijn van 10 jaar defect vertoont, kan worden nagegaan of uw klacht binnen de garantie valt.
  • Controleer ook tussen de glasbladen, op de afstandhouder, of de productnaam en productiedatum van het glas zijn vermeld. Zo kunt u erachter komen wie de fabrikant is.
  • Maak vooraf duidelijke afspraken over dergelijke kosten, zodat u niet verrast wordt door onvoorziene kosten.
  • Laat glas altijd plaatsen door een GBO-gecertificeerde vakman.

Onderhoud glas en kozijnen altijd volgens de voorschriften van de producent.

Lees hier de volledige garantiebepalingen van GlasGigant.nl.